Domowa pizza na cieście orkiszowym

To świetny sposób na zdrowszą wersję popularnej pizzy i doskonała propozycja na obiad.

W misce mieszamy półtorej szklanki mąki orkiszowej, pół paczki drożdży rozpuszczonych w trzech czwartych szklanki ciepłej wody, dodajemy jedno jajo, płaską łyżeczkę soli i łyżkę oliwy. Zagniatamy wszystko podsypując mąką w razie potrzeby i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia (ja włączam piekarnik i stawiam obok miskę z ciastem).

W między czasie przystępuję do tworzenia sosu, którego bazą jest przecier pomidorowy(taki ze sklepowego kartonu:-),  dodaję do niego przeciśnięty przez praskę duuuży ząbek czosnku (uwielbiam czosnek:-), szczyptę soli i szczyptę cukru, doprawiam pieprzem i słodką papryką w proszku… a dla podkreślenia pomidorowego smaku dodaję łyżkę koncentratu pomidorowego i całkiem sporo oregano ale takiego suszonego. Wszystko razem energicznie mieszam i odstawiam.

Pizza jest w wersji fit więc będzie wegetariańska:-) Do farszu używam cebuli, pieczarek, czerwonej papryki, czarnych oliwek, niebieskiego sera pleśniowego i dowolnego sera żółtego.

Na dużej, natłuszczonej blasze rozkładam ciasto (dużo szybciej się to odbywa gdy paluchy wytaplam w oliwie), smaruję je sosem pomidorowym, ścieram żółty ser, na serze rozkładam cebulę, pieczarki, paprykę, oliwki i pokruszony ser pleśniowy. Następnie wszystko ląduje w piekarniku na 40minut…smacznego!